Szybki kontakt
Blok informacyjny
Spis lektur
czytaj więcej
%

Historia w kulturze ponowoczesnej. Koncepcje - metody

Kod hurtowni
UNIV0561
Wydawnictwo
Typ
Grupa
Beletrystyka
ISBN/EAN
9788324230372
Liczba stron
268
Rodzaj okładki
OM
Data premiery
2017-12-29
Format (długość/szerokość/wysokość)
x / 150 / 235
Dostępność
niedostępny
Człowiek ponowoczesny żyje w ciągłej teraźniejszości, a imperatyw elastyczności wymaga dostosowywania planów na przyszłość do kapitalistycznej gospodarki rynkowej. To jednak odbija się na przeszłości, gdyż historię można sprzedać jak każdy inny produkt. W jaki sposób ów hedonistyczny konsumeryzm odbija się na reprezentacjach przeszłości w przestrzeni publicznej?Zakres tematyczny książki, w której publikują badacze z czternastu wiodących ośrodków akademickich w Europie, wykracza poza dotychczasowe metody analizy przeszłości w teraźniejszości, prowadzone pod hasłami polityki historycznej czy pamięci zbiorowej. Tematy tu podejmowane obejmują związki historii z mediami i gospodarką, są również zadawane pytania o skutki ekonomizacji przeszłości dla współczesnego rozumienia historii.Miloš Řezník, Magdalena Saryusz-Wolska, Sabine Stach i Katrin Stoll współpracują w zespole badawczym „Funkcjonalność historii w późnej nowoczesności” w Niemieckim Instytucie Historycznym w Warszawie (Deutsches Historisches Institut Warschau). Instytut istnieje od 1993 roku. Do jego zadań należy prowadzenie badań naukowych nad historią Polski i stosunków polsko-niemieckich w kontekście europejskim i międzynarodowym. Ponadto Instytut wspiera naukową debatę historyczną na płaszczyźnie międzynarodowej.Miloš Řezník, Magdalena Saryusz-Wolska, Sabine Stach, Katrin StollHistoria w późnym kapitalizmie: wprowadzenieI. Upublicznianie historiiMadeleine BrookHistoria, narracja historyczna a „rekonstrukcja historyczna”: krótki zarys dotychczasowych zjawisk i debatCord Arendes, Juliane TomannWytyczanie dróg ku sferze publicznej: czym są public history i historia stosowana?II. Sprzedawanie historiiVeit DammHistoria i funkcje jubileuszy historycznych w świecie biznesu i pracy od XIX wieku po współczesnośćManfred GriegerHistoria przedsiębiorstw jako „zagospodarowanie przeszłości”: niemiecka historia i komunikacja historyczna w XXI wiekuIII. Przeżywanie historiiSabine StachCzas podróży w czasie. O turystyfikacji historii najnowszej w XXI wieku w WarszawieMarketa SpiritovaJubileusz jako wydarzenie: „aksamitna rewolucja” w popularnej kulturze pamięciIV. Pokazywanie historiiJudith Keilbach„Nowe obrazy” w telewizji historycznej. O zastosowaniu i waloryzacji nagrań z czasów narodowego socjalizmuAngela Schwarz„Niedźwiedzie, które jeżdżą na rowerach jednokołowych”? Historia i jej funkcje w grach komputerowych o XX-wiecznych dziejach Europy Środkowo-WschodniejBettina Severin-BarboutieOpowiadanie historii przez komiks: sprawozdanie z badańV. Upolitycznianie historiiMonika HeinemannMuzeum historyczne jako fabryka pamięci – polski boom muzealny z perspektywy nowej muzeologiiMarcin NapiórkowskiPowtarzanie rewolucji. Analiza strukturalna debaty sejmowej z 10 listopada 1997 r. nad exposé premiera Jerzego Buzka i uchwałą z okazji rocznicy odzyskania niepodległościNoty o autorachIndeks nazwisk
Cena rynkowa brutto
39,00 zł (egz.)
VAT
5%
Dział Logistyki - Wysyłka:
tel. +48 691 890 830

Magazyn - wydawanie towaru:
tel. +48 534 924 705
Dział Zwrotów i Reklamacji
tel. +48 691 607 070
zwroty.reklamacje@super-siodemka.pl
Księgowość:
tel. +48 605 563 374
tel. +48 695 087 224

Zgłoś błąd na stronie
Jeśli zauważyli Państwo problem z funkcjonowaniem serwisu, prosimy o kontakt pod numerem telefonu:
+48 536 207 730