Książka adresowana jest przede wszystkim do gimnazjalistów i licealistów oraz ich nauczycieli. Uczeń szkoły podstawowej znajdzie w niej inspirację do zgłębiania tajników komputera, a licealiście umożliwi sprawdzenie, czy rzeczywiście opanował wszystko, co dotyczy największego wynalazku XX wieku. Zadaniem zbioru jest ugruntowanie oraz pogłębienie wiadomości i umiejętności nabytych na lekcjach informatyki i matematyki w gimnazjum. Obejmuje całość zagadnień ujętych w podstawie programowej z informatyki, a dobór sporej liczby zadań w nim zawartych pozwala na sprawdzenie umiejętności matematycznych trzecioklasisty przed egzaminem gimnazjalnym.
Zbiór podzielono na 12 rozdziałów związanych z informatyką. Zadania dotyczą systemu operacyjnego Windows XP, pakietu Office XP oraz języka programowania Logo w wersji Logomocja Imagine. Każdy rozdział zawiera kilkadziesiąt zadań i kończy się logogryfem lub rebusem, którego celem jest ugruntowanie i wzbogacenie znajomości pojęć i terminów związanych z informatyką.