Książeczka adresowana jest do dzieci, rodziców i nauczycieli edukacji przedszkolnej oraz wczesnoszkolnej. Zawiera 12 zestawów ćwiczeń grafomotorycznych oraz 16 obrazków do rysowania po śladzie i do kolorowania w obrębie wyznaczonego obszaru. Celem ćwiczeń jest przygotowanie dzieci do nauki pisania poprzez;
- doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej, orientacji kierunkowej i przestrzennej,
- usprawnianie motoryki rąk, a zwłaszcza precyzyjnych ruchów nadgarstka, dłoni i palców,
- utrwalanie prawidłowych nawyków ruchowych, istotnych podczas pisania,
- rozwijanie koncentracji uwagi i spostrzegawczości.
Wykonując proponowane ćwiczenia, dziecko uczy się płynnie, bez odrywania ręki, wodzić po śladzie oraz odtwarzać kształty według zaobserwowanego wzoru. Najpierw rysuje linie proste, ukośne, łamane i nieskomplikowane elementy literopodobne. Potem kreśli łuki, fale, spirale, pętle, kółka oraz coraz trudniejsze kształty. Stara się utrzymać pismo w wyznaczonej liniaturze.
Ćwiczenia mogą być wykonywane również przez starsze dzieci, którym pisanie sprawia trudność i które prezentują niski poziom graficzny pisma. Mogą służyć jako uzupełnienie obowiązkowego materiału ćwiczeniowego przeznaczonego do wykorzystania na lekcjach, a także podczas indywidualnej pracy z dziećmi na zajęciach wyrównawczych lub w domu.