Podręcznik Etyka. Zakres podstawowy jest przeznaczony dla uczniów liceów ogólnokształcących i techników.
Podręcznik zawiera treści pozwalające zrealizować wymagania przewidziane w podstawie programowej dla zakresu podstawowego. Autorom podręcznika zależało na przedstawieniu aktualnych problemów poruszanych w dziedzinie etyki. Skupili się na obiektywnym przedstawieniu stosunku do dobra i zła. Dyskurs skierowany do uczniów ma podstawowe znaczenie dla wspierania wychowawczej funkcji edukacji szkolnej. Podręcznik jest także znakomitą pomoc w wyrażaniu osobistych odczuć i przekonań etycznych uczniów.
Podręcznik do etyki, zakres podstawowy dla szkół ponadpodstawowych składa się z 14 działów:
1. Doświadczenie zła
2. Spojrzenie na rozwój moralności: od Kalego do trybunału w Norymberdze
3. Strach, odwaga i sumienie
4. Doświadczenie wartości i ich natura
5. Odpowiedzialność
6. Niełatwo jest mówić o dobru
7. Normy moralne a rozwój człowieka
8. W pogoni za cnotą
9. W poszukiwaniu szczęścia
10. Od Augustyna do Levinasa, czyli półtora tysiąc lat refleksji etycznej
11. Ocena moralna czynu. Od deontologii do utylitaryzmu
12. Między jednostką a zbiorowością. Etyka a polityka
13. Etyczny wymiar codzienności
14. Dobrze żyć i dobrze się mieć