Karty matematyczne zawierają zróżnicowane w formie i treści zestawy ćwiczeń z zakresu nauki liczenia i myślenia matematycznego. Skupiają się na takich zagadnieniach, jak:
cztery działania arytmetyczne w zakresie 100 (w tym: dodawanie i odejmowanie bez przekroczenia progu dziesiątkowego i z jego przekroczeniem, działania z niewiadomą w postaci okienka, porównywanie różnicowe, własności działań – przemienność dodawania i mnożenia, dodawanie i odejmowanie oraz mnożenie i dzielenie jako działania wzajemnie odwrotne, schematy graficzne – grafy i drzewka matematyczne, liczby parzyste i nieparzyste, dziesiątkowy system pozycyjny),
liczby trzycyfrowe (w tym proste działania bez przekroczenia progu dziesiątkowego),
zagadnienia geometryczne (wielokąty, figury symetryczne),
rozwiązywanie zadań tekstowych,
wiadomości praktyczne:
- jednostki miar (centymetr, metr, dekagram, kilogram, godzina, minuta, kwadrans, doba, litr, pół litra, ćwierć litra, półtora litra),
- obliczenia pieniężne (banknoty, monety, złote, grosze),
- obliczenia wagowe,
- obliczenia zegarowe,
- obliczenia kalendarzowe (tydzień, miesiące, liczba dni w danym miesiącu, kwartały),
- temperatura,
- znaki rzymskie.
W każdej części kart pracy w kąciku Ćwiczymy z Noni znajdują się ćwiczenia powtórzeniowe dotyczące danej partii materiału. Utrwalanie umiejętności matematycznych odbywa się również przez zachęcanie uczniów do korzystania z gier, które służą nie tylko wypracowywaniu strategii, lecz także pomagają radzić sobie z przegraną.
Jednym z cennych kącików tej publikacji jest Matematyka w działaniu. Jego celem jest zwrócenie uwagi na kształtowanie się w umyśle dziecka pojęć matematycznych od działania praktycznego na konkretnym materiale, przez etap ikoniczny, aż po operacje symboliczne. Zaprezentowane tu ćwiczenia pokazują , jak – z wykorzystaniem prostych środków dydaktycznych – zapoznać dzieci z kolejnymi zagadnieniami matematycznymi.
Zestaw zadań dodatkowych zapewni nauczycielowi materiał dla uczniów pracujących szybciej lub potrzebujących utrwalenia poznanych zagadnień.
Ponadto w kartach znalazły się specjalnie oznaczone zadania wspierające naukę programowania (zadania dotyczące kodowania i dekodowania, zapisywania rytmów, odnajdowania wspólnej zasady, umieszczania obiektów na sieci kwadratowej, wskazywania różnych wariantów rozwiązywania problemu oraz zadania wspomagające logiczne myślenie).
Nowością, niespotykaną dotychczas w kartach ćwiczeń, są zestawy zadań związanych z elementami gry w szachy lub warcaby, a także teksty matematyczne przedstawione za pomocą różnorodnych użytkowych form wypowiedzi (listu, notatki, artykułu w gazetce szkolnej). Do tekstów dołączono pytania, dzięki którym można sprawdzić, czy dzieci czytają ze zrozumieniem i logicznie myślą.
Karty matematyczne zostały przygotowane zgodnie z rozkładem materiału oraz metodą nauczania matematyki w klasach 1–3 autorstwa prof. Jadwigi Hanisz, która czuwa również nad merytoryczną poprawnością zadań zamieszczonych w tych publikacjach.