Słownik przeznaczony dla uczniów pierwszego cyklu nauczania (klasy I-III). Zebrane w 26 tematach słownictwo (łącznie około 1000 słów i zwrotów) i konstrukcje zdaniowe stanowią solidną podstawę nauki języka. Dwustronicowe barwne plansze, wierszyki i scenki komiksowe ułatwiają kojarzenie i zapamiętywanie słówek. Wszystkie słówka zostały przetłumaczone i opatrzone zapisem poprawnej wymowy. ZAWARTOŚĆZawartość słownika przedstawiono w 26 tematycznych rozdziałach.Standardowy rozdział składa się z następujących elementów: dwustronicowa barwna plansza przedstawiająca wybrany temat w postaci panoramicznej ilustracji lub sceny z udziałem bohaterów słownika - sympatycznej rodziny chłopca w wieku czytelników. Pod planszą znajdują się zdania do uzupełnienia słówkami umieszczonymi na planszy. Wszystkie teksty opatrzono zapisem poprawnej wymowy; ilustrowany wierszyk, piosenka lub inna zabawna rymowanka zawierająca słownictwo związane z omawianym tematem, ułatwiająca naukę nowych słówek lub rysunek - ćwiczenie pozwalający na utrwalenie poznanych wyrazów; słowniczek zawierający słówka z danego tematu wraz z tłumaczeniami; krótka scenka komiksowa z udziałem bohaterów słownika, ukazująca praktyczne zastosowanie poznanego słownictwa w codziennej komunikacji (zdania + zapis wymowy); lista zdań z komiksu z tłumaczeniami.Tytuły rozdziałów:Moja rodzina, Mój dom, Mój pokój, Mój dzień, Jedzenie i picie, Moja klasa, Ciało, Zabawy i zabawki, Hobby, Sport, Uczucia i emocje, W mieście, W sklepie, Zawody, Na wsi, W lesie, Zwierzęta Afryki, Nad morzem, W górach, Idziemy do parku, Pogoda i pory roku, Wielkanoc, Boże Narodzenie, Liczby, kolory, kształty, Ja jestem duży, ty jesteś mały, Jesteśmy grzeczni!, kalendarz.Na końcu książki znajdują się dodatkowo: słowniczek polsko-angielski (z zapisem wymowy słówek angielskich) zawierający wszystkie pojawiające się w książce słówka oraz: tłumaczenie rymowanek.ATUTY Koncepcja ilustracji została opracowana ze szczególnym uwzględnieniem możliwości poznawczych dziecka: ilustracje są bardzo realistyczne, wiernie oddają wszystkie istotne szczegóły przedstawianych postaci, zwierząt, roślin, przedmiotów i zjawisk. Główny bohater to chłopiec w wieku czytelników - sympatyczny, łatwo rozpoznawalny rudzielec. Młodzi czytelnicy mogą się z nim utożsamić, co z pewnością ułatwi im naukę. W opracowaniu całego zawartego w książce słownictwa (czyli słówek, przykładowych zdań, wierszyków, scenariuszy komiksowych, słowniczków, a także zapisów fonetycznych i tłumaczeń) brali udział nauczyciele nauczania początkowego z wieloletnim stażem. Efektem ich pracy jest słownik nie tylko zgodny z podstawą programową określoną ustawą (Dziennik Ustaw z 31 sierpnia 2007 Nr 157 poz. 1100, załącznik nr 2), ale także uwzględniający wymogi różnych programów nauczania. Słownik może być wykorzystany jako pomoc w nauce języka angielskiego - w roku szkolnym 2008/2009 zacznie obowiązywać rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie obowiązkowej nauki nowożytnego języka obcego w klasach I-III szkoły podstawowej (por. cytowany wyżej Dziennik Ustaw z 31 sierpnia 2007 Nr 157 poz. 1100, paragraf 3).