Z roku na rok liczba dzieci ze spektrum autyzmu uczących się w szkołach podstawowych znacząco rośnie. Szkoła powinna zapewnić uczniom z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera udział w zajęciach rewalidacyjnych rozwijających między innymi umiejętności społeczne, w tym umiejętności komunikacyjne.
Dla nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne z uczniami ze spektrum autyzmu przygotowaliśmy serię publikacji „Rozwój emocjonalno-społeczny”.Mając do dyspozycji narzędzia, w które został uczeń wyposażony przerabiając materiał z pozostałych części serii „Rozwój emocjonalno-społeczny” uczeń staje przed zadaniem poradzenia sobie w różnych sytuacjach dnia codziennego. Odkrywa w jaki sposób poruszać się po swoim mieście, zachować się w bibliotece, teatrze, muzeum, kinie czy w domu kultury. Uczeń uczy się radzić sobie w różnych sytuacjach zagrażających życiu i zdrowiu. Materiał można wykorzystać przygotowując uczniów do wycieczek i zajęć terenowych, co z pewnością pozwoli na generalizację umiejętności.
Publikacja z pewnością sprawdzi się także jako pomoc dla trenerów prowadzących w szkołach Treningi Umiejętności Społecznych.