OGÓLNE WARUNKI HANDLOWE

 

  • 1. Postanowienia ogólne

 

  1. Ogólne Warunki Handlowe (dalej zwane: „OWH”) określają zasady współpracy pomiędzy JERRYS Sp. z o.o. zwanym dalej „Dostawcą” a podmiotem zamawiającym towary u Dostawcy, zwanym dalej „Odbiorcą”, wspólnie zwanymi dalej „Stronami”.
  2. Jeżeli nie ustalono inaczej, przy współpracy pomiędzy stronami wyklucza się stosowanie jakichkolwiek wzorców umów innych niż niniejsze OWH.
  3. Zawarcie umowy następuje na podstawie zamówienia Odbiorcy złożonego poprzez indywidualne konto Odbiorcy na stronie www.super-siodemka.pl lub przesłanego na ustalony wcześniej adres mailowy.
  4. Zawarcie umowy sprzedaży jest jednoznaczne z akceptacją przez obie strony Ogólnych Warunków Handlowych określonych w niniejszym dokumencie.
  5. W przypadku wycofania zamówienia w całości lub częściowo, Odbiorca zobowiązany jest do pokrycia wszystkich kosztów poniesionych przez Dostawcę związanych
    z realizacją tego zamówienia.

 

  • 2. Cena i warunki handlowe

 

  1. Ceny zakupu dla Odbiorcy są widoczne na jego indywidualnym koncie na B2B www.super-siodemka.pl.
  2. Ceny są podane w kwotach netto- nie zawierają podatku VAT.
  3. Dostawca ma prawo udzielić lub odmówić Odbiorcy limitu kredytowego na podstawie oceny uzyskanej od Ubezpieczyciela lub wyznaczonej na drodze ustaleń pomiędzy Stronami.
  4. Dostawca ma prawo udzielić lub odmówić ustanowienia terminu płatności Odbiorcy.
  5. Wyznaczenie warunków handlowych ustalane jest w drodze negocjacji oraz wyznaczane w oparciu analizę lojalności kredytowej Odbiorcy otrzymanej od Ubezpieczyciela.
  6. Poprzez komunikaty zamieszczone na B2B www.super-siodemka.pl oraz widoczne po zalogowaniu się na indywidualnym koncie Odbiorcy na B2B www.super-siodemka.pl, Dostawca przekazuje informacje dotyczące współpracy pomiędzy Stronami a Odbiorca przyjmuje je do wiadomości.
  7. Komunikaty i informacje dotyczą przede wszystkim:
  • Wysokości aktualnego Minimum logistycznego, którego spełnienie czyli złożenie zamówienia przekraczającego wyznaczony zakres powoduje, że wysyłka zamówienia realizowana jest na koszt Dostawcy,
  • Kosztu wysyłki zamówienia niespełniającego minimum logistycznego,
  • Zasad współpracy określonych dla poszczególnych okresów handlowych,
  • Informacji o promocjach, wyprzedażach i innych ofertach skierowanych do Klientów przez Dostawcę,
  • Innych istotnych informacji, o których Dostawca chce lub powinien poinformować Klienta.

 

  • 3. Dostawy

 

  1. Zamówienia mogą zostać odebrane przez Odbiorcę w siedzibie Dostawcy lub dostarczone za pośrednictwem firmy kurierskiej z którą współpracuje Dostawca. Wybór sposobu jest możliwy na platformie B2B Dostawcy podczas składania zamówienia przez Odbiorcę.
  2. Termin dostawy uzależniony jest od godziny złożenia zamówienia:
  • zamówienie składające się z paczek złożone do godziny 14:00 będą wysłane tego samego dnia i dostarczone następnego dnia roboczego,
  • zamówienie składające się z paczek złożone po godzinie 14:00 będą wysłane następnego dnia roboczego i dostarczone w ciągu dwóch dni roboczych,
  • zamówienia wymagające wysyłki paletowej wysłane zostaną następnego dnia roboczego z dostawą w przedziale 24- 48 godzin w zależności do miejsca dostawy.
  1. W celu optymalizacji kosztów wysyłki dostawca może przyjąć zamówienie jako całość lub podzielić na mniejsze partie zgodnie z ustaleniami pomiędzy Stronami.
  2. W przypadku nieodebrania przez Odbiorcę przesyłki realizowanej przez Dostawcę na podstawie złożonego przez Odbiorcę zamówienia, Dostawca obciąży Odbiorcę kosztami poniesionymi w związku w wysyłką i powrotem nie odebranego zamówienia na co Odbiorca wyraża zgodę.
  3. Dostawca dołoży wszelkich starań, aby towar został dostarczony do Odbiorcy zgodnie z ustaleniami.
  4. Ewentualne opóźnienia w dostawie towarów nie mogą być podstawą jakichkolwiek roszczeń Odbiorcy wobec Dostawcy, w szczególności roszczeń o odszkodowanie bądź o odstąpienie od umowy.
  5. Jeżeli niemożność spełnienia świadczenia przez Dostawcę nastąpiła wskutek siły wyższej, Odbiorcy nie przysługują żadne roszczenia z tytułu szkody wynikłej
    z niewykonania bądź nienależytego wykonania zobowiązania.
  6. Dostawca ma obowiązek poinformować Odbiorcę o zdarzeniach, które określa się mianem siły wyższej, które spowodowały niewykonanie dostawy. Zalicza się do nich m.in.: niezawinione przez Dostawcę zakłócenia w funkcjonowaniu zakładu produkcyjnego, ograniczenia spowodowane zarządzeniem władz, klęska żywiołowa, strajki, brak energii elektrycznej itd.
  7. Całkowita odpowiedzialność Dostawcy z tytułu realizacji Zamówienia ograniczona jest do jego wartości, a ponad tę kwotę Dostawca nie odpowiada. Wyłącza się całkowicie odpowiedzialność Dostawcy z tytułu utraconych korzyści.

 

  • 4. Płatności

 

  1. Termin płatności za otrzymany towar ustalany jest pomiędzy Stronami poprzez negocjacje handlowe i dotyczy standardowej realizacji zamówień.
  2. Dostawca zastrzega sobie prawo do zmiany terminu płatności w przypadku ofert promocyjnych o czym poinformuje Odbiorcę zamieszczając stosowny komunikat na B2B Dostawcy a Klient wybierając w zamówieniu promocyjną ofertę wyraża zgodę na zmianę standardowych warunków handlowych.
  3. W przypadku istnienia po stronie Odbiorcy przeterminowanych płatności, nieuregulowanych odsetek za opóźnione płatności, bądź w razie otrzymania przez Dostawcę informacji o pogorszeniu się sytuacji finansowej Odbiorcy, w sposób mogący negatywnie wpłynąć na wykonanie zobowiązań przez Odbiorcę wynikających z zawartej pomiędzy Stronami umowy, realizacja kolejnych zamówień może zostać wstrzymana do czasu dokonania stosownych płatności bądź zabezpieczenia płatności w sposób uzgodniony z Dostawcą.
  4. W przypadku przeterminowania przekraczającego 14 dni Dostawca ma prawo odmówić realizacji zamówień Klienta.
  5. W przypadku przeterminowania przekraczającego 30 dni Dostawca ma prawo do jednostronnej zmiany warunków handlowych polegającej na trwałym cofnięciu limitu kupieckiego.
  6. W przypadku przeterminowania przekraczającego 45 dni Dostawca przekaże sprawę do windykacji zewnętrznej oraz dokona wpisu informującego o szczegółach zadłużenia Odbiorcy do Krajowego Rejestru Dłużnika (KRD) .
  7. Za każdy dzień opóźnienia w płatnościach zostaną naliczone Odbiorcy ustawowe odsetki za opóźnienie w transakcjach handlowych.
  8. Odbiorca zostaje właścicielem towarów dopiero w momencie całkowitej zapłaty za towar. Dostawca zastrzega sobie prawo własności rzeczy sprzedanej w rozumieniu treści przepisu art. 589 KC.
  9. Pozostałe warunki płatności określa oferta handlowa.

 

  • 5. Reklamacje

 

  1. Reklamacje należy zgłosić niezwłocznie w formie pisemnej z dokładnym określeniem przyczyny reklamacji, tj. opisem wady wraz z załączonymi zdjęciami, jeśli istnieje taka konieczność(defekt fizyczny lub techniczny)
  2. Przy zgłoszeniu należy podać dane, które pozwolą na identyfikację dostawy:
  • Nr Faktury lub dokumentu WZ
  • data dostawy,
  • rodzaj uszkodzenia w podziale na: defekt techniczny, fizyczny, brak/nadwyżka, pomyłka,
  1. Reklamacje powinny zostać zgłoszone w ciągu 3 dni roboczych od momentu dostawy.
  2. W przypadku reklamacji wynikających ze szkód powstałych przy transporcie za pośrednictwem firm kurierskich, zgłoszenie reklamacji należy złożyć w momencie odbierania dostawy od kuriera realizującego dostawę. Jeżeli dostawa realizowana jest transportem Dostawcy, Odbiorca musi umieścić stosowną adnotację na dokumencie WZ o rodzaju szkody w towarze. Informacja musi zostać podpisana przez kierowcę, który realizował dostawę. Reklamacje zaistniałe w transporcie powinny zostać  przekazane za pośrednictwem poczty elektronicznej do Dostawcy.
  3. Niezgłoszenie reklamacji w przewidzianych wyżej terminach powoduje utratę przez Odbiorcę prawa do reklamacji.
  4. Reklamacja zostanie rozpatrzona przez Dostawcę w terminie nie dłuższym niż 30 dni roboczych od daty jej zgłoszenia, chyba że sfinalizowanie reklamacji wymaga decyzji niezależnych rzeczoznawców.
  5. Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane podczas rozładunku towaru przez Odbiorcę ani za szkody związane z niewłaściwym użytkowaniem lub przechowywaniem towaru przez Odbiorcę.
  6. W przypadku uznania reklamacji za uzasadnioną Dostawca może, według swojego uznania wymienić towar na nowy, bez wad lub uzgodnić inne rozwiązanie akceptowalne przez obie Strony.
  7. Sfinalizowanie procesu reklamacji w wyżej opisany sposób wyklucza możliwość domagania się dalszych rekompensat.
  8. Złożenie reklamacji nie wstrzymuje biegu terminu zapłaty za dostarczony towar.
  9. Niniejszym wyłącza się przepisy dotyczące rękojmi za wady, a tym samym prawa, obowiązki i roszczenia związane z rękojmią za wady są wyłączone w całości.

 

  • 6. Zwroty

 

  1. Wysokość prawa zwrotu uzależniona jest bezpośrednio od wartości dokonanych i zapłaconych zakupów u Dostawcy w ciągu ostatnich 180 dni.
  2. Maksymalna wysokość zwrotów, określona w procentach, ustalana jest w trybie odrębnych ustaleń handlowych i w zależności od asortymentu może wykazywać różne wysokości.
  3. Odbiorca zobowiązany jest do przedstawienia propozycji zwrotu w formie awizacji i przesłania jej drogą elektroniczną na adres zwroty.reklamacje@super-siodemka.pl lub dostarczenia w inny uzgodniony z działem Zwrotów i Reklamacji sposób.
  4. Zwroty wysłane bez potwierdzonej awizacji nie zostaną przyjęte przez Dostawcę i zostaną odesłane do Odbiorcy na jego koszt.
  5. Potwierdzenie odbioru towaru ma charakter warunkowy i odbywa się bez sprawdzenia ilości i jakości zwracanych towarów. Zwracane towary powinny być ułożone indeksami- wszystkie egzemplarze z danego indeksu powinny znajdować się w jednym kartonie.
  6. Dostawca NIE PRZYJMIE towarów zniszczonych, brudnych, ometkowanych, przeterminowanych oraz niezakupionych u Dostawcy- będą one bez zbędnej zwłoki odsyłane na koszt Odbiorcy.
  7. Zwrócone ponad przysługujący limit bądź przekraczające wartość przysługującego prawa zwrotu towary nie zostaną przyjęte i zostaną odesłane do Odbiorcy na jego koszt.
  8. Faktury korygujące powstałe w wyniku przyjęcia zwrotu Odbiorcy zostaną przekazane:
  • drogą elektroniczną na adres podany podczas rejestracji na portalu B2B Dostawcy i przypisanego do Odbiorcy, Odbiorca jest zobowiązany do potwierdzenia ich odbioru w ciągu 3 dni roboczych,

lub

  • zamieszczone przez Dostawcę i przygotowane do pobrania przez Odbiorcę z indywidualnego konta Odbiorcy na portalu B2B – pobranie jest jednoznaczne z potwierdzeniem ich odbioru.
  1. Korekty w pierwszej kolejności Dostawca skompensuje z należnościami Odbiorcy, na co Odbiorca wyraża zgodę.
  2. Nadpłata mogąca powstać w wyniku wystawionych korekt zostanie rozliczona z kolejnymi zakupami dokonanymi u Dostawcy.

 

  • 7. Gospodarka paletami

 

  1. Dostawca prowadzi rejestr obrotu paletami, które podlegają zwrotowi. W rejestrze tym zawarte są informacje dotyczące ilości oraz rodzaju palety odnoszące się do każdej dostawy.
  2. Dostawca na prośbę Odbiorcy może przedstawić aktualne saldo palet.
  3. Zwrot palet będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Stronami. Przy zwrocie palet Odbiorca zobowiązany jest do przekazania Dostawcy dokumentu magazynowego potwierdzającego ilość i rodzaj zwracanych palet.
  4. Odbiorca zobowiązany jest do zwrotu palet w ilościach wcześniej otrzymanych.
    W przypadku braku zwrotu palet w uzgodnionym terminie, Odbiorca zostanie obciążony równowartością niezwróconych palet w wysokości netto:
  • paleta jednorazowa 1200x800 – 40 zł netto,
  • paleta jednorazowa 1200x1000 – 50 zł netto,
  • paleta EURO – 80 zł netto.

 

  • 8.Postanowienia końcowe

 

  1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszych OWH mają zastosowanie przepisy prawa polskiego.
  2. Obie strony będą dążyły do polubownego załatwienia wszelkich sporów powstałych
    w związku z wykonywaniem umów objętych niniejszymi OWH.
  3. Spory powstałe na tle wykonania OWH podlegają jurysdykcji sądów polskich. Rozstrzygał je będzie sąd powszechny właściwy dla siedziby Dostawcy według stanu na dzień wytoczenia powództwa.
  4. Odbiorca wyłącza niniejszym stosowanie własnych warunków zakupu bądź sprzedaży przy wykonywania umowy z Dostawcą.
  5. W przypadku rozbieżności w treści postanowień zawartych w umowie/ofercie
    a niniejszym OWH uznaje się, iż postanowienia zawarte w umowie/ofercie handlowej są nadrzędne do OWH.

 

Komunikaty
Brak komunikatów
Dział Logistyki - Wysyłka:
tel. +48 691 890 830
logistyka@super-siodemka.pl

Magazyn - wydawanie towaru:
tel. +48 534 924 705
Dział Zwrotów i Reklamacji
tel. +48 691 607 070
zwroty.reklamacje@super-siodemka.pl
Księgowość:
tel. +48 605 563 374
finanse@super-siodemka.pl
Zgłoś błąd na stronie
Jeśli zauważyli Państwo problem z funkcjonowaniem serwisu, prosimy o kontakt pod numerem telefonu:
+48 536 207 730